CLICK HERE FOR THOUSANDS OF FREE BLOGGER TEMPLATES »

četrtek, 7. avgust 2008

Sužnja

"Ženska me je posadila na leseno pručko in mi, kolikor je bilo mogoče, razkrečila noge. V goli zemlji pod mano je skopala jamico. Otrpnila sem od groze, ko je potegnila ven staro britvico in jo splaknila z vodo. Nato je brez besed počepnila med mojimi nogami. Čutila sem, kako me je prijela. Zakričala sem, da je kri ledenela v žilah: s hitrim zamahom z britvico mi je zarezala v meso. Jokala in brcala sem, poskušala sem se osvoboditi. Bolečina je bila hujša, kot sem si jo lahko kdajkoli predstavljala." ... "Kjer sem prej imela nožnico, je bila zdaj samo majhna odprtinica, tako velika kot konica mojega mezinca."

Opisan je postopek obrezovanja, kakor ga je doživljala Mende Nazer. Je Nuba in svoje otroštvo je preživela v Nubskih gorah (Sudan). Prebrala sem njeno knjigo z naslovom Sužnja (resnična zgodba o izgubljenem otroštvu in boju za preživetje). Pri opisovanju obrezovanja sem se kar ustavila, nisem mogla verjeti napisanim besedam: kako lahko ljudje danes, v 21. stoletju počnejo kaj takega? A sem se malce zamislila ... Tako pač je. To so Nube, v svetu pa živijo različni ljudje, različna plemena in vsi imajo svoje dolgoletne običaje.
Naprej Mende opisuje ugrabitev, posilstvo in čas, ki ga preživi kot sužnja - "abda", pri gospodarici Rahab v Kartumu. Odstavek, ki sledi, sem si ga dobro zapomnila, iz njega je razvidno ravnanje Rahab do Mende in sploh ravnanje gospodaric do svojih suženj. "Mizica je bila kovinska. Ko se je prevrnila, se mi je njen ostri rob zadrl globoko v nogo. Začutila sem ostro, pekočo bolečino. Že naslednji trenutek sem ležala na tleh in v šoku strmela v svojo desno nogo. Bila je razparana od kolena do notranje strani stegna. Za trenutek sem videla, kako z noge visita dva kosa bledega mesa, nato pa je iz rane začela brizgati kri."
Mende Nazer
Kljub vsemu hudemu, se je Mende uspelo osvoboditi. Ta dogodek me je v knjigi najbolj pretresel. Osvobodila se je leta 2000!! Enostavno nisem mogla verjeti, da se v svetu dogajajo takšne stvari in to DANES! Arabci imajo še danes svoje sužnje, "abde", še vedno so z njimi grozni, ... Sudanske oblasti to vejo, a zanikajo! Prasci!!
Peace*

4 × ste rekl...:

Anonimni pravi ...

lep post



faiin se meiite

bay bay (:

just..me pravi ...

To knjigo bom pa obvezno prebrala..

Sicer pa res je, v svetu se še vedno dogajajo grozote in vedno se bodo. Nažalost.

zuti8 pravi ...

zakaj pa? mogoče bo pa kdo naredil mir na svetu. Mogoče bo Bog pustil da se narava poigra z nami in sama z sabo. In nato ledena doba, vroča, doba novo življenje :)
ok mal govorim skoraj neresnične zadeve ampak ka pa veš:D

Anonimni pravi ...

Čeprau si mi že enkrat povedla.sm mogla še enkrat prebrat, ker enostavno nism mogla dojet da je to res.

knigo prebrm takoj ko jo dubim:)

Uživi na morju*
bai